mandag 31. desember 2012

Hjemmestrikka julegaver :)

Strikkepinnene har fått kjørt seg i høst... det ble mange strikka julegaver fra meg under ulike tre i år. Jeg har tidligere vist den lilla Marius genseren som Tilda fikk, og boleroen jeg har strikket til svigermor... men da uten å nevne hvem de var tiltenkt ;)

Mor fikk seg en jakke med flette mønster og korte armer. Denne kunne jeg egentlig tenke meg selv... Mønsteret er funnet hos Drops, og den er strikket i dobbel alpakka.


Jeg har også laget fem slike sett med lue og hals. Et svart, et lilla og de tre siste i grått. 
Luen er strikket med utgangspunkt i isipisi lue fra G-Anette,  mens halsen er funnet hos  Pickles. Disse er strikket i  Tinde fra Gjestal, et herlig garn som dessverre er utgått... heldigvis har jeg enda noen bunter igjen!



1 kommentar:

  1. Wow det må man si hva du klarer å få tid til! Her tørr jeg ikke begynne på et større prosjekt enn ei lue.... har en genser liggende som ble påbegynt for 16 år siden.... Godt nyttår!!

    SvarSlett