mandag 29. juli 2013

Bake my muffin!

Jeg lager verdens beste muffins!
Ja, jeg synes faktisk det... og det synes mange andre osgå...
Jeg får mange spørsmål om oppskriften, så jeg tenkte ved å legge den her kan jeg bare henvise til bloggen når de lurer... enklere for meg! Da slipper jeg å skrive den av støtt og stadig ;)

VERDENS BESTE GULROT MUFFINS

4 egg
4 dl sukker
4 dl hvetemel
2 ts natron
2 ts kanel
2 ts vaniljesukker
2 ts olje
8 dl revet gulrot

Pisk eggedosis av sukker og egg, ha i oljen, ha i det tørre.
Rør forsiktig inn de fint raspa gulrøttene.

Disse må stekes i muffinsbrett, for røren er så tung at de vil renne ut viss ikke.
Stekes på 180c, hvor lenge vet jeg ikke... stikk i dem, og se når røren ikke fester seg lenger.

OSTEKREM

250gr Philadelfia naturell
120gr romtemperert smør
1 pk melis
4 ts vaniljesukker
(event. pasta farge)

Pisk kremen til den blir luftig. Blir den for myk settes den litt i kjøleskapet før du pynter med den.

Et lite stalltips:Jacobs utvalgte vaniljesukker er bare fantastisk! Det har vaniljefrø i seg, og har en mye bedre smak...mmmm :) Men halvver mengden vaniljesukker om du bruker dette, det har kraftigere smak.


Og til slutt pyntingen, det er jo det kjekkeste!!!!

Moreller fra hagen til pynt når svigerfar ble 70 år

Sjørøvertema når Jesper sluttet i barnehagen

Sommerfugler i marsipan og sukkerperler til konfirmasjon 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar